2 Ocak 2015 Cuma

State of Decay (PC) Save Sorunu ile Kontrol Sorunu ve Çözümü


Biliyorsunuz ki State of Decay oyunu PC' ye de çıktı. Oyunun PC' ye de çıkması PC oyuncuları için iyi oldu. Fakat çıktı değil de uyarlandı desek daha doğru olur. Uyarlama oyunlarda hep illa sorun çıkar biliyorsunuz ki. Bu oyundaki karşımıza çıkan sorunlar ise save sorunu ve kontrol sorunu.

Öncelikle save sorunu ile başlayayım. Oyunu kurdunuz, belli bir yere kadar geldiniz ve oyunu kapattınız. Bir dahaki oyunu açışınızda bir de ne göresiniz? : oyun kaydolmamış. Bu sorun oyuna her girişinizde en baştan başlamanıza neden oluyor. Bu sorunu şöyle çözebilirsiniz:

1- State of Decay kısayoluna sağ tıklayıp ''Özellikler'' deyin.
2- Açılan pencere üzerindeki sekmelerden ''Uyumluluk'' sekmesine tıklayın.
3- Açılan kısımdan ''Bu programın çalıştırılacağı uyumluluk modu'' kısmını işaretleyin. Burayı işaretleyince hemen alttaki seçeneğin aktif olacağını göreceksiniz. Burada ''Windows XP (Service Pack 3)'' kısmı seçili gelecek. Değilse seçin.
4- Yine bu kısımda yani ''Uyumluluk'' kısmında en alttaki ''Ayrıcalık düzeyi'' adı altındaki ''Bu programı yönetici olarak çalıştır'' seçeneğini işaretleyin.
5- Bu işlemleri yaptıktan sonra ''Uygula'' deyin. Eğer yönetici izni ile ilgili bir pencere çıkarsa ''Tamam'' deyin.
6- ''Uygula'' dedikten sonra son olarak ''Tamam'' deyin.
7- Artık oyunu oynayabilirsiniz.


Bir diğer soruna gelecek olursak, bu sorun klasik bir sorun aslında. Hemen hemen her konsoldan uyarlanan oyunda oluyor. Bahsettiğim sorun oyun içerisinde klavye tuşlarına değil de joystick tuşlarına yer verilmiş olması. Diyelim oyunda size ''X'' tuşuna basın diyor. Bu tuşun karşılığını bilmeniz veya tuşları tek tek deneyerek bulmanız lazım. Eğer ayarlara bakacak olursanız orada da durum aynı şekilde. Bu sorunu da oyunu oynamak isteyenler aşağıdaki kontrollere bakarak çözebilirler :

Fare

Sol mouse tuşu –> Atak / Ateş
Sağ mouse tuşu –> Aim weapon mode
Sağ mouse tuşu ve keep hiting SPACE -> Shake off zombie
Middle mouse button –> Change Weapon / Map zoom / inventory cycle

Klavye

ESC  -> Menü
TAB –> Inventory and character sheet
W –> İleri
A –> Geri
S –> Sağ
D –> Sol
E –> Interact / Open / Search (hold key and LEFT Shift for faster search)
SHIFT E while crouching –> Silent Kill
F –> Use item / Throw / Add silencer to fun from inventory
M –> Harita
R –> Mermi doldurma
T –> Torch On Off
Left SHIFT-> Sprint / Move faster
Left CNTRL –> Sneak / Crouch
Left CNTRL While running –> Slide
SPACE –> Zıplama
Q –> Korna


Disagree –> Sol mouse tuşu (hold down) + Left CNTRL
Agree –> Sol mouse tuşu (hold down) + Space
Taunt –> Sol mouse tuşu (hold down) + Q
Cheer -> Sol mouse tuşu (hold down) + E


Yöntemlerin işe yarayıp yaramadığına dair yorumda bulunabilirsiniz.


NOT: Bu rehberin kaynak belirtilmeden, izinsiz kullanılması, kopyalanması yasaktır. Aksi taktirde gerekli işlemler yapılacaktır.

30 Yorum:

  1. ben save dosyasının yerini arıyorum biliyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunun kurulu olduğu klasör içerisinde ULSAVE ve ULSAVEBAK uzantılı dosyalar bulunmakta. Bunlar oyunun save dosyalarıdır.

      Sil
    2. Ersin kardeş bende save dosyası yok varsada nerde bulamadım ben oyunu d diskine kurdum ama kurulu olduğu yerde ulsave dosyası diye bir dosya yok neden acaba ?

      Sil
    3. Muhakkak olması lazım. Bir daha bak derim. Eğer hala bulamazsan oyun save almamış demektir. Yukarıdaki Save ile ilgili işlemi yapıp oyuna gir ve biraz ilerle. Çünkü oyun otomatik kayıt alıyor. Ardından kurulu olduğu klasöre tekrar bak. Eğer yine bulamazsan oyunda sorun olabilir.

      Sil
    4. Abi Benimki Sorunum İse Oyunu Açıyorum Yükleniyor Ekranında Kalıyor Hep !! YARDIM ET PLS ABİ

      Sil
    5. Abi Cevap Ver Artık Yaa !!

      Sil
  2. Abi çok sağ ol ya. Bir numarasın sen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birşey değil. Sayfam içerisindeki yöntemleri kesinlikle kendim denedikten sonra işe yaraması halinde paylaşıyorum. İyi oyunlar...

      Sil
  3. ben pc de oynama calısıyorum ama denense denedim hicbir kontrol olmuyor sadece yürüyor orta mouse tusu isliyor ne kapı acıoz ne comelebiliom nede ates edebiliom yardım acil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki kontroller ile oyunu oynayabilmen gerekiyor. Birebir ben kendim denedim yukarıdaki kontrolleri. Oyun ile ilgili bir sorun olabilir belki. Oyunu tekrar kurup kontrolleri bir daha denemeni tavsiye ediyorum. (Oyun kopya ise crackte bir sorun olabilir.)

      Sil
  4. ben state of decayı siteden indirdim yani orjinal deil ve oyun dili rusça bunu nasıl değiştirebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu durumu bugün araştıracağım. Muhtemelen oyun içerisinden değiştiriliyordur ama değiştirilmiyorsa dil yaması araştıracağım. Bunlar olmaz ise sizle en kötü kendi indirmiş olduğum linki paylaşırım. Cevap için akşam saatlerinde burayı arada kontrol edin.

      Sil
    2. Öncelikle oyunun menülerini kurcaladım fakat dili değiştirme gibi bir seçenek malesef yok. İnternet üzerinden yaptığım dil yaması araştırmalarım da olumlu sonuç vermedi. Size önerim aşağıdaki linkten oyunu tekrar indirin. Oyunun dili İngilizce ve ben de o linkten indirdiğim için bir şüpheniz olmasın, link sağlam. İyi oyunlar...

      Link : http://www.torrent-marketi.com/state-of-decay-full-torrent-indir-zamunda-full-indir-download-reloaded/

      Sil
  5. ilginiz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. ya bende indirdim kalvye yamasını fakat olmuyor vuramıyorum sadece yürüyebiliyorum ve controllerede girilmiyo girince boş bir ekran çıkıyo karşıma çözümü lazım acil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yama ile alakalı bir sorun olsa gerek. Ben size yama tavsiye etmiyorum. Bu kontrollere bakarak kısa bir süre sonra hangi tuşun hangi tuşun yerine çalıştığına alışabilirsiniz. Ya da bilgisayarınıza bir Xbox 360 kolu bağlayabilirsiniz.

      Sil
  7. Merhaba,bahsettiğiniz gibi save ayarlarını yaptım lakin save sorunu hala devam etmekte.Başka bir yolunu biliyorsanız paylaşır mısınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef başka bir yolunu bilmiyorum. Bu yolun muhakkak işe yaraması gerekiyor. Bizzat ben kendim denedim çünkü. Ya bir yerde yanlışlık yapıyorsunuz ya da oyununuzdan kaynaklı bir durum söz konusu. Oyunu silip tekrar kurduktan sonra aynı yöntemleri tekrar deneyin. Durum hala düzelmezse aşağıdaki linkten oyunu tekrar indirin.

      http://www.torrent-marketi.com/state-of-decay-full-torrent-indir-zamunda-full-indir-download-reloaded/

      Veya oyunu %50 indirimle 9.99 Dolara Steam' den alabilirsiniz.

      http://store.steampowered.com/app/241540/

      Sil
  8. abi karakter nasıl değiştircez ya lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değiştirmek istediğin karakterin yanına gittikten sonra ''E'' tuşuna bas. Ardından bir konuşma penceresi açılacak. Oradan ''Space'' tuşu ile ''I' m beat. Why don' t you take over for dwhile?'' cümlesini seç. Sonrasında diğer karaktere geçmiş olacaksın.

      Sil
  9. molotof kokteyli atamıyorum pc de hangi tuşlarla atılıyor acaba çıldırmak üzereyim tüm tuşları denedim olmuyo

    YanıtlaSil
  10. f yeterli değil daha önce mausun rolleri ile molotof seçili olması gerekiyomuş.sonra f.ancak yinede cevabın için sağol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle, orasını biliyorsundur diye söyleme gereği duymadım :) İyi oyunlar...

      Sil
  11. çok teşekkür ederim sağolasın.sanada iyi oyunlar.onlarda olmasa stresi nerede atarız bilmiyorum:)))

    YanıtlaSil
  12. abi ben
    ölüm vruşlarını bilmiyorum onları yazarmısın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgisayarımı yeni formatladığım için henüz State of Decay' i yüklemedim. Yükleyince bakıp yazarım hemen.

      Sil
  13. Merhaba ben bu oyunu yükledim oyun açılmıyor tıklıyorum fare simge sinin yanında 2 sn yuvarlak bir şey çıkıyor ve öylece kalıyor sizce napmalıyım şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil