5 Ocak 2015 Pazartesi

Yeni Bir Facebook Virüsü ve Kurtulmanın Yolları


Sosyal medyayı kullanan kişi sayısı gitgide artıyor. Bu sayı arttıkça kişileri tehdit eden virüs türleri de gitgide artıyor. Ben her zaman bu konuda dikkatli olan biriyim fakat ne kadar dikkatli olursanız olun bir boşluk anınızda bir tıkla virüsü bilgisayarınıza kuruveriyorsunuz. Dün benim başıma böyle birşey geldi. Bir arkadaşımın Facebook hesabına bu virüsten bulaşmış. Virüsün yaptığı şey şu: adınıza paylaşımda bulunuyor. Bu paylaşımda görsel olarak sizin profil resminizi kullanıyor ve üzerine de ''Bu videoyu canım arkadaşlarım için hazırladım'' veya ''Hazırladığım videoyu nasıl buldunuz?'' gibi buna benzer yazılar yer alıyor. Bağlantı adresi olarak ta youtube.com ve adı css ile başlayan ve .com uzantısı ile biten bir site daha yer alıyor. Bu linke tıkladığınızda bir video sitesine yönlendiriyor sizi. Ardından sizden Flash Player' ı kurmanızı istiyor. Kurduğunuz zaman size geçmiş olsun diyorum :) Ben önce tarayıcımın uzantılar kısmına girip oradan kaldırmayı deneyeyim dedim fakat oraya giremiyorsunuz. Fakat çok ta korkmayın. Çünkü kurtulmak çok ta zor değil. Eğer sizde bu virüsle karşılaşıp bu virüsü bilgisayarınıza yüklediyseniz aşağıdaki adımları takip ederek bu virüsten kurtulabilirsiniz:

1- Facebook üzerinden ''Gizlilik Ayarları'' na girin. Ardından ''Uygulamalar'' kısmına girin. Karşınıza Facebook üzerinde şimdi ve daha önce kullandığınız uygulamalar karşınıza çıkacak. ''Tüm Uygulamaları Göster'' e tıklayın. Buradan gözünüze tuhaf gelen veya daha önce hiç kullanmadığınız uygulamalar varsa uygulamanın yanındaki ''X'' işaretine basın ve karşınıza bir pencere çıkacak. Bu pencere üzerindeki ''Facebook' taki tüm X Uygulaması hareketlerini sil'' cümlesinin başındaki kutucuğu işaretleyin ve ''Kaldır'' deyin.

2- Bu aşamadan sonra hala virüsten kurtulamadıysanız ben giremedim ama siz de tarayıcınızın uzantılar kısmına girmeyi deneyin. Eğer girmeyi başarabildiyseniz orada Flash Player adında veya bu da neymiş böyle dediğiniz bir uzantı varsa bu uzantıyı tarayıcınızdan kaldırın.

3- Gelelim son aşamaya. Öncelikle ben virüsten bu aşama ile kurtulduğumu belirteyim. İlk 2 aşamayı denediniz ve virüsten kurtulamadınız. Önce tarayıcınızı sıfırlayın. Ardından Facebook hesabınıza giriş yapın ve virüsün paylaşım yapıp yapmadığını kontrol edin. Virüs etkisiz hale geldiyse hadi geçmiş olsun diyoruz. Fakat baktınız hala paylaşımlar devam ediyor, kullandığınız tarayıcıyı bilgisayarınızdan kaldırın ve indirerek tekrar kurun. Sorunun ortadan kalktığını göreceksiniz.

Umarız böyle virüslerle karşılaşmazsınız. Karşılaştınız ise de umarım bu yöntemler işinize yaramıştır. Böyle virüslere karşılı dikkatli olmaya çalışın ve tarayıcınıza kurulmak istenen uzantılara dikkat edin. İyi günler...


NOT: Makalenin kaynak belirtilmeden, izinsiz kullanılması, kopyalanması yasaktır. Aksi taktirde gerekli işlemler yapılacaktır.

0 Yorum:

Yorum Gönder