15 Ocak 2015 Perşembe

Microsoft Explorer Touch Kablosuz Mouse İncelemesi





Marka : Microsoft
Model : Explorer Touch
Bağlantı : Kablosuz
Fiyat : 70-100 TL arası. (İncelemenin yapıldığı an itibariyle)

Laptopumda Everest marka kablosuz bir fare kullanıyordum. Biraz ufak bir fareydi ama kullanımda bir sorun yaratmıyordu. Sorun yaratan kısmı farenin imleci kendi başına hareket ettirmesiydi. Ben fareye dokunmamama rağmen imleç ekranda hareket ediyordu. Bir süre bu şekilde kullandım ve artık paraya kıyıp iyi bir fare almalıyım dedim. Genelde birşey satın almadan önce internetten araştırır ve model beğenirim ve gider o modeli satın alırım. Fakat bu sefer araştırmadan direkt mağazanın fare ve klavye kısmına daldım. Marka olarak aklımda 2 marka vardır her zaman klavye ve mouse denince. Bunlardan 1. si Logitech, 2. si Microsoft. Logitech' in tüm modellerine göz gezdirdim. Hepsi çok güzel fakat benim elime göre ufak kalacak tipte mouselar var çoğunlukla. Bu sefer Microsoft' un modellerine göz gezdirmeye başladım ve gözüme bir model çarptı. Boyut olarak benim rahatlıkla kullanabileceğim bir tasarıma sahip. Renk olarak ta tam aradığım gibi siyah renkte. Hem mat değil, parlak siyah. Görüntü olarak çok hoş duruyor.

Herşey çok güzel fakat dikkatimi çeken birşey var. Mouse' un ortasındaki sayfaları kaydırmakta kullandığımız kısım diğer farelerden çok farklı. Acaba tahmin ettiğim şey mi dedim ve fareyi elime alıp kutusunu incelemeye başladım ve tam tahmin ettiğim gibi çıktı: farenin sayfaları kaydırmak için kullandığımız ortadaki kısmı dokunmatik! Bağlantı olarak mouse kablosuz ve wirelass teknolojisini kullanıyor. Hemen kasaya gidip cihazı satın aldım ve eve gelip hemen cihazı laptopuma bağladım. Kısa süren bir cihaz tanıma işleminden sonra mouse sorunsuz bir şekilde çalıştı.

Ben bu fareyi alalı 1 sene gibi bir zaman oldu. Dediğim gibi yeni çıktığı zamanda almıştım. Şu anda hala satışta olan bir cihaz. Ben aldığım da şansıma indirimdeydi ve 60 TL gibi bir fiyata almıştım. Şu anda ise bu fareyi 90 TL ve civarı bir ücret ödeyerek temin edebilirsiniz. 

Sonuç olarak cihazın artı ve eksilerinden bahsedecek olursak fare kesinlikle ücretinin karşılığını veriyor. Fare normal boy 2 adet pil ile çalışıyor. Pil ömrü gayet uzun. Size pil konusunda bir sorun çıkarmıyor. Microsoft web sitesinde 18 aya kadar pil ömrü vaadediyor. USB bağlantı aparatını farenin altına takarak yolculuklarda kaybolmasını engelleyebilyorsunuz. Artıları bunlar. Tek eksisi ise görüntüsü çok hoş, piano black dediğimiz parlak siyah tasarıma sahip fakat tahmin edebileceğiniz gibi bir süre sonra üzerinde lekeler oluşuyor. Arada bir mouseu temizlemek zorunda kalıyorsunuz. Bana göre tek eksisi bu. Başkalarına göre eksi olmayabilir. Benim gibi elleriniz büyükse ve kablosuz, farklı bir mouse arıyorsanız kesinlikle bu modeli tercih edebilirsiniz. 


NOT: Bu incelemenin kaynak belirtilmeden izinsiz kullanılması, kopyalanması yasaktır. Aksi taktirde gerekli işlemler yapılacaktır.

0 Yorum:

Yorum Gönder