30 Ocak 2015 Cuma

Minecraft Java Virtual Machine Launcher Hatası ve Çözümü



Minecraft' ta karşılaşmanız yüksek ihtimal olan bir hata bu. Peki ama bu hatayı nasıl ortadan kaldıracaksınız? Çözümü çok  basit, aşağıdaki adımları takip edin :

- ''Bilgisayarım'' a sağ tıklayıp ''Özellikler'' deyin.
- Ardından açılan pencereden sol taraftan ''Gelişmiş Sistem Ayarları'' na tıklayın.
- Karşınıza açılan pencerede alt tarafta yer alan ''Ortam Değişkenleri'' ne tıklayın.
- ''Sistem Değişkenleri'' kısmının altında yer alan ''Yeni'' seçeneğine tıklayın.
- Karşınıza ''Yeni Sistem Değişkeni'' adında ufak bir pencere daha açılacak. Bu pencerede yer alan ''Değişken Adı'' kısmına: _JAVA_OPTIONS yazın. ''Değişken Değeri'' kısmına ise -Xmx512M yazın.
- Bu işlemleri yaptıktan sonra açık olan pencereleri ''Tamam'' deyerek kapatın. 

Tüm bu aşamaları doğru bir şekilde yapmanız halinde bu hatadan kurtularak Minecraft' a giriş yapabileceksiniz.


NOT: Bu yazının izinsiz, kaynak belirtilmeden kopyalanması ve kullanılması yasaktır. Aksi taktirde gerekli işlemler yapılacaktır.

19 Yorum:

  1. çook saolun sonunda girdim :))

    YanıtlaSil
  2. Bende yine olmadı acaba java güncellemem mi gerekiyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, mümkünse en güncel Java' yı kullanmaya çalışın.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Java' nızın güncel olup olmadığını kontrol edin. Güncel değilse güncelledikten sonra tekrar deneyin. Sorun hala devam ederse Minecraft' ı silip (kayıtlı tüm dosyaları dahil) tekrar yükleyerek yukarıdaki işlemleri tekrar deneyin.

      Sil
  4. yaptım olmadı java son sürüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgisayardan bilgisayara göre farklılık gösterebilir tabii ki bu yöntem. Ben de işe yaradığı için paylaştım. Yorumlara bakılırsa işe yarayan da var yaramayan da :)

      Sil
    2. Abi açıyorum oyunu playa tıklıyorum dowlanding olan yer doluyo ama geri aynı yer açılıyo hep aynı yer açılıyo yardım edermisniz

      Sil
    3. Yukarıdaki yöntemi ben bizzat denedim ve işime yaradı, yorumlarda gözüktüğü üzere başkalarında da işe yaramış. Sendeki sorun başka birşeyden kaynaklanıyor olmalı.

      Sil
  5. Abi javayı kurarken hata veriyorr :( :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Javayı silip tekrar en güncel sürümü kurmanı öneririm.

      Sil
  6. Abicim herşey dediğiniz gibi herşeyi yaptım dediğinizide yaptım ama oyuna girince mojang yeri geliyo sonrasında ekran büyüyo geri bana Java SE binary çalışmayı durdurdu diyo :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Java versiyonunuz güncel değilse en son sürüme güncelleyin. Ayrıca varsa Windows sistem güncellemelerini indirip yükleyin. Ekran kartı yazılımınızın güncel olduğuna da emin olun.

      Sil
  7. Ya beyler bn de da yapmadim okdar pre aldim orjinal playa basiyom gene play 64 bit java diyor biseer da diyor neden ya lutfen cevap verin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Java versiyonunuzun oyunu oynayabilmeniz için 64 bit olması gerekiyor dediğinize göre. 64 bit Java yükleyerek tekrar deneyin.

      Sil
  8. Play kismina geri geliyor yardim edecekmisin atmeyecekmisin kardeşim bu ne saçmalik adam bide üste cikiyo bende ise yaradi yorumlara bakilirsa bazilarininda isine yaramis diyo adam ol cevap ver. Site acmissin bir boka yaramiyor

    YanıtlaSil
  9. hala aynı hatayı alıyorum

    YanıtlaSil
  10. Ben eskiden oynayabiliyodum ama pc yi bi gün resetledim ve ondan sonra bu hatayı vermeye başladı java hep güncel sürümde dedikleriniz ise hiç bir işe yaramadı 2 haftadır herkese soruyorum kimse cevap veremiyo yap diyolar yapıyorum olmuyo pls cevap verin

    YanıtlaSil