21 Ocak 2015 Çarşamba

Oyun Oynamak İçin PC' mi Konsol' mu?















Oyuncuların çoğunun takıldığı bir konudur bu. Oyun oynamak için PC' mi toplanmalı yoksa konsol mu alınmalı? Bu sorunun cevabı kişiden kişiye göre değişiklik gösterir. Ben de bu yüzden bu sorunun cevabını farklı şekillerde vereceğim. Haydi başlayalım:

1- Diyelim ki daha önce konsol kullandınız ve joystick kullanmaya alışkınsınız. Evinizde veya odanızda konsolu bağlamak için bir LCD TV mevcut. İşinizi gören bir bilgisayarınız da var. O zaman oyun oynamak için en iyi tercihiniz konsol almanız olacaktır.
2- Daha önce hiç konsol kullanmadınız diyelim. Arada bir şurda burda biraz joystick deneyiminiz oldu fakat ısınamadınız. Oyunları bilgisayarda oynadınız ve klavye+mouse ikilisi size joystickten daha çekici geliyor. O zaman hiç konsolla falan uğraşmayın ve bir oyun bilgisayarı toplayın derim.
3- Evinizde konsolu bağlamak için bir LCD TV var. Bir de işinizi gören bir bilgisayar var. Hem joysticke hem de klavye+mouse ikilisini kullanmaya alışkınsınız. Bu noktada karar vermeniz gereken bir durum var: arada bir mi oyun oynayacaksınız yoksa ben her çıkan oyunu oynarım mı diyeceksiniz. Eğer her çıkan oyunu oynamak istiyorsanız konsol almak daha mantıklı olacaktır. Sizi uzun süre götürecektir. Eğer bilgisayar alırsanız her oyunu oynamanız zamanla mümkün olmayacaktır. Çünkü oyunların grafikleri malum sürekli gelişiyor. Eğer ben az oyun oynarım, bilgisayarım da çok eski, yenilenmesi lazım diyorsanız bilgisayar toplamanız daha iyi olacaktır.
4- Elinizde bir önceki nesil konsol var. Bilgisayarınız da var. Elinizde eski de olsa bir konsol olması sizin oyunları en rahat konsolda oynadığınızı gösterir. Böyle bir durumda acaba bilgisayara mı geçsem diye düşünmeyin bile. Konsolunuzu yenileyin ve yolunuza devam edin.
5- Bir bilgisayarınız var ve evinizde LCD TV bulunmamakta. Acaba bir bilgisayar mı toplamalıyım yoksa konsol mu almalıyım diye kara kara düşünüyorsunuz. Öncelikle hesap etmeniz gereken bir nokta var. Eğer konsol almaya karar verecekseniz buna bir de LCD TV eklemek zorundasınız. Eğer bu ikisini birlikte almak beni zorlar diyorsanız zaten tercihiniz bir bilgisayar toplamak olacaktır. Burada en can alıcı nokta  sizin mali durumunuz ve tabii ki yine joystickle mi oyun oynayacağım yoksa klavye+mouse ile mi?
6- Elinizde bir bilgisayar bulunmakta. LCD TV' niz de mevcut. Bilgisayarınızı yenilemek istemiyorsunuz ve konsol almayı düşünüyorsunuz. Fakat joystick kullanmak biraz size itici geliyor olabilir. Bunun nedeni de tabiiki ya hiç kullanmadınız ya da çok az bir süre kullandınız. Burada size bir tavsiyede bulunacağım. Bilgisayarınıza bir PC uyumlu joystick alın ve bilgisayarınıza joystick destekli bir kaç oyun yükleyin. Oyunları joystick ile oynamayı deneyin bir süre. Bir süre sonra hiç te düşündüğüm gibi değilmiş çok rahatmış dediyseniz direkt konsol alın zaten. Eğer bu ne böyle abi joystickle oyun mu oynanırmış, bir türlü alışamadım gitti vs. diyecekseniz bilgisayar toplayın.
7- Evinizde ne bir PC ne de bir konsol var ve oyun oynamak istiyorsunuz. İlk olarak şunu düşünün. Bir PC' ye de ihtiyacınız var mı? Eğer varsa ve bütçeniz fazla yüksek değilse bir oyun bilgisayarı toplayın. Eğer Bütçeniz iyiyse ve dediğim gibi PC' ye de ihtiyacınız varsa önce orta halli bir laptop alıp ardından bir konsol ve eğer yoksa bir de LCD TV alabilirsiniz. Eğer PC' ye ihtiyacınız yoksa zaten konsol alabilirsiniz.

Evet arkadaşlar, elimden geldiğince sizlere farklı bakış açıları ile farklı cevaplar üretmeye çalıştım. Son olarak mesela bir de kendimden bahsedeyim. Daha önce PS 3004 dışında herhangi bir PS 3 tarzı bir konsol sahibi olmadım. Şu an kullandığım masaüstü bilgisayarım benim 3. masaüstü bilgisayarım. Bir de laptopum bulunmakta. Elimde bir adet joystick bulunmakta PC uyumlu. Eğer oyun oynanacak bir ortam olursa çıkartıyorum ve PC' ye bağlıyorum. O şekilde çoklu şekilde oyun oynuyorum. Ama ben tek başımayken hiç kullanmıyorum joysticki. Hiç te sıcak gelmemiştir bana. Alışkanlıktan olsa gerek tabii. Evde LCD TV bulunmamakta. Konsol almaya kalksam LCD TV' de almam gerekir ki bu da ev ahalisi tarafından hoş karşılanmaz. Haklı olarak evde çalışan bir TV varken neden LCD TV alalım diyecekler ya da sadece oyun oynamak için bir makineye bu kadar para verilir mi diyecekler. Ben de bunu bildiğim için bu geçtiğimiz yaz hazır masaüstü bilgisayarımda afallamaya başlamışken bir oyun bilgisayarı topladım bütçeme göre. Öyle olunca LCD TV' de almama gerek kalmadı. LCD TV alacağım para yerine daha kaliteli parçalar koydum bilgisayarıma. Performansından gayet memnunum. Fiyatı PS 4' ten pahalı tuttu fakat PS4+LCD TV fiyatından da ucuz tuttu. Böyle orta halli bişey oldu işte. Ama PC' ye çıktığı zaman GTA 5' i bilgisayarımın iyi grafiklerle çalıştıracağına eminim. Niye GTA 5 dedim çünkü hem çıkmasını bekliyorum hem de en yüksek grafikli oyunlardan bir tanesi olacak PC için. Neyse arkadaşlar konuyu toparlayayım. Bu anlattıklarım da size bir fikir olur belki. Sağlıcakla kalın, iyi günler...


NOT: Bu makalenin izinsiz, kaynak belirtilmeden kopyalanması ve kullanılması yasaktır. Aksi taktirde gerekli işlemler yapılacaktır.

0 Yorum:

Yorum Gönder