16 Ocak 2015 Cuma

Samsung Galaxy Tab 2 (WiFi) Tablet Bilgisayar İncelemesi



Marka : Samsung
Model : Galaxy Tab 2 (WiFi)
Ekran Boyutu : 7 inç
Renk Seçeneği : Siyah, Beyaz
Fiyat : 250 TL ve civarı.

İlk tabletim Piranha Ultra II Tab' te servislik bir durum yaşadım. O servisteyken ve hazır indirimdeyken Samsung Galaxy Tab 2 7.0' ı satın aldım. Cihazı satın aldıktan 1 ay sonra incelemesini yazmaya karar verdim. Bu da bu tableti almayı düşünenler için iyi bir rehber olacağı anlamına geliyor. Uzun bir deneyim süresinden ve cihaza iyice alıştıktan sonra cihazın artı ve eksi yönlerini rahatlıkla söyleyebilecek durumdayım. Ve geçelim incelememize...

7 inçlik bir tablet arıyorsanız ve daha çok bilindik ve ünlü markaların tabletlerine göz atıyorsanız Nexus 7 ile birlikte bu cihaz gözünüze çarpacaktır fiyatı itibariyle. Aynı fiyat civarında oldukları için kısaca Nexus 7 ve Galaxy Tab 2' yi kıyaslayacak olursak; 

- Nexus 7' de arka kamera yok fakat Galaxy Tab 2' de var. Arka kamera olmamasını benim gibi bir dezavantaj olarak görenler hemen Galaxy Tab 2' ye yönelecektirler. 
- Diğer farklara gelecek olursak Nexus 7' nin işlemcisi Galaxy Tab 2' ye göre çok çok daha performanslı. Tablet ile çok sık oyun oynamayı düşünüyorsanız Nexus 7' yi bir adım daha önde tutmalısınız. Ama bu dediğim yine de sizi yanıltmasın. Galaxy Tab 2 almayı düşünüyorsanız onun da performansı gayet iyi. 
- Galaxy Tab 2' ye hafıza kartı takarak hafızasını arttırabiliyorken Nexus 7' de hafıza kartı girişi olmadığı için mecburen cihazın kendi hafızasıyla yetinmek durumundasınız. 
- Kasa kalitesi olarak Nexus 7 arka tarafındaki dokulu kaplama ile daha çok kalite hissi veriyor Galaxy Tab 2' ye göre. Galaxy Tab 2' nin arka kısmında ise standart bir plastik kapak kullanılmış.














Bu karşılaştırmadan sonra şimdi gelelim benim deneyimlerime:
- Cihazın ekranında arada sırada hafiften titreme yaşadım. İnternetten araştırdım acaba bu modelde olan kronik bir sorun mu diye ama bir sonuca ulaşamadım. Sonrasında daha dikkatli incelediğimde nedenini buldum. Eğer cihazı şarjdayken kurcalarsanız veya güç modu ve otomatik parlaklık açıkken oyuna girerseniz bu durumla karşılaşıyorsunuz. Bu durumda yapmanız gereken tableti şarjdayken kullanmamanız ve oyuna girmeden önce güç modunu ve otomatik parlaklık özelliğini devre dışı bırakmanız olacak.
- Şarjı gayet iyi gidiyor. Özellikle iyice şarjın bitmesine az kala şarjı bir türlü bitmek bilmiyor. Eğer bu cihazı alacak olursanız 4000 mAh bataryası ile uzun süreli kullanımın sizi beklediğini rahatlıkla söyleyebilirim.



- Aksesuar olarak kutusundan şarj giriş başlığı ve bir adet USB kablo çıkıyor. Bu kablo ile hem tableti şarj ediyorsunuz hem de PC ile bağlanıtısını sağlıyorsunuz.
- Benim için bağlantı noktaları açısından tek dezavantajı USB girişi olmaması. Benim için tek dezavantajı dedim çünkü bir de HDMI girişi yok. USB girişine ihtiyacınız olacağını düşünüyorsanız internetten Galaxy Tab 2' nin şarj girişini USB girişine çeviren bir OTG kablo bulup almanız gerekiyor. Çok pahalı bir aparat olmadığını da söyleyeyim.
- Cihaz, ilk tabletim olan Piranha Ultra II Tab' e göre yaklaşık 50 gr daha ağır. Aşağı yukarı 350 gr gibi bir ağırlığa sahip. Bir tablet için normal bir ağırlık fakat ben daha önce bundan daha hafif olan bir tablet kullandığım için bana ağırmış gibi geliyor ve yavaş yavaş alışıyorum ağırlığına. 
- Cihazın siyah ve beyaz olmak üzere 2 renk seçeneği bulunmakta. Ayrıca cihazın Wifi ve 3G şeklinde 2 seçeneği de bulunmakta. Ne kadar hafıza kartı girişi olsa da bir de 8 GB ve 16 GB olmak üzere 2 tane hafıza seçeneği bulunmakta. Ben beyaz renk ve 8 GB hafızaya sahip olan Wifi modelini satın aldım.
- Ekran çözünürlüğü gayet iyi. Oyunlarınızı, filmlerinizi rahatça oynatıyor.
- Arkasında 3 MP, önde ise VGA kamerası bulunmakta. Kameraya önem verenler için önemli bir ayrıntı.
- Cihazı aldıktan sonra muhakkak uygulama, oyun vs. yükleyeceksiniz. Bu durumdan sonra cihazda kasma yaşamanız muhtemel. Bu sorunu ise ana ekranda bulunan widgetleri ve kısayolları azaltarak, uygulamaları cihazın 8 GB' lık dahili hafızasında, resimleri-videoları-müzikleri de cihaza bir hafıza kartı takarak orada muhafaza ederek aşabilirsiniz.



Sonuç olarak ben cihazdan gayet memnunum. Cihazı aldıktan sonra almayı düşündüğüm ve size de tavsiye ettiğim şeyler var. Bunlar: ekran koruyucu jelatin, Samsung' un bu model için özel üretmiş olduğu bookcover koruyucu, USB girişli cihazları bağlamak için OTG kablo ve hafıza kartı. Cihazı aldıktan sonra bunları da edinirseniz değmeyin keyfine.


NOT: Bu incelemenin kaynak belirtilmeden ve izinsiz kullanılması yasaktır. Aksi taktirde gerekli işlemler yapılacaktır.

0 Yorum:

Yorum Gönder