10 Şubat 2015 Salı

Tropico 4 İncelemesi






















Oyun Adı : Tropico 4
Yayıncı : Kalypso
Tür : Simülasyon
Platformlar : PC, PS3, XBOX360
Multiplayer : Yok
İnceleme Platformu : PC
Puan : 7/10

Öncelikle bu incelemenin kapsamlı bir inceleme değil de bir ön inceleme ayarında olacağını söyleyerek incelemeye başlayayım. Oyunu dün Steam indirimlerinden almış bulunmaktayım. Tropico serisini daha önce oyun sitelerinde vs. görmüştüm ama serinin hiçbir oyununu oynamamıştım ki konusu tam benlik olmasına rağmen. Dediğim gibi indirim bahane oldu ve oyunu satın alıp bilgisayarıma kurdum.

Kurulumun ardından ilk dikkatimi çeken müzikler oldu. Hem eğlenceli, canınızı sıkmıyor hem de tekrar etmiyor. Gayet hoş olmuş, oyunun konusuna tamamen uygun müzikler. Grafikler ise böyle bir oyun için yeterli seviyede.

Bilmeyenler için ufaktan konusundan bahsedeyim oyunun. Elinize bir ada veriliyor, gelişmemiş ve ilkel bir ada. Siz bu adayı yöneten kişi oluyorsunuz. Gerek ticaret, gerek yiyecek ve konaklama olsun aklınıza gelmeyecek bir çok konuda adadan sorumlusunuz. Eğer bu konu hoşunuza gittiyse ve simülasyon tarzı oyunlardan hoşlanıyorsanız bu kısa incelemeyi okumaya devam edin derim.



Oyun, içerik olarak beklemediğim kadar detaylı yapılmış. Bir çok menü, binalar-yapılar vs. şey bulunmakta. Hoşuma gitti ama birden çok şeyi takip edip yapmaya çalışmak biraz yoruyor diyebilirim. Ne derseniz mesela adadaki yer altı kaynaklarını elde etmeye çalışıyorken adada yiyecek sorunu ortaya çıkıyor ve çiftlikler kurmanız gerekiyor. Çiftlikleri de kafanıza göre kuramıyorsunuz. Bitkilere göre çiftlik türleri var. Türe karar verdikten sonra ise ada üzerinde o bitkinin verimli olduğu yeri bulup oraya çiftliği yapıyorsunuz.

Yukarıda oyun detaylı demiştim, eğer İngilizceniz pek iyi değilse biraz zorluk çekeceksiniz. Ben, oyunu kurduktan sonra hemen Türkçe yama araştırmalarına giriştim zaten ama sonuç alamadım. Çünkü oyunun dil dosyaları kilitliymiş ve bu yüzden Türkçe yama yapılamıyormuş. Bu beni üzdü fakat oynadıkça alışmaya başladım diyebilirim.



Tüm bunların ardından kamera açılarından bahsetmek istiyorum. Kamera açıları gayet iyi. Yakınlaştırma, uzaklaştırma, kamera açısını istediğiniz yöne çevirebilme, kamerayı yere doğru alçak bir açıya getirme-yükseltme gibi bir çok oyunu oynamak için kamera açısı seçenekleri var. Fakat birşey dikkatimi çekti. Minimape bakarak kamera açısını değiştirirseniz minimap ile ekran arasında ters bir durum olduğunu göreceksiniz. Eğer siz de kamera açısını benim gibi minimape bakarak değiştiriyorsanız alışmanız uzun sürecek ve başınız dönmeye başlayacak bir süre sonra. Oyunun tek beğenmediğim yönü bu oldu diyebilirim.

Sonuca gelirsek oyunda sesler, grafikler, animasyonlar gayet iyi. Ortalama bir sistemde donma vs. yaşayacağınızı zannetmiyorum. Bir de oyunu Türkçe oynayabilme imkanı olsaydı daha zevkli bir hal alacaktı. Eğer daha önce bu serinin hiçbir oyununu denemediyseniz ve denemeyi düşünüyorsanız tavsiye ediyorum, mutlaka deneyin.

Minimum Sistem Gereksinimleri :

İşletim Sistemi : Windows XP SP3 (32 bit), Vista / 7 (32 veya 64 bit) 
İşlemci : 2 GHz Dual Core CPU
Hafıza : 1 GB RAM
HDD : 5 GB Boş Disk Alanı
Ekran Kartı : Shader Model 3.0 (Geforce 6600 veya daha iyisi, Radeon X1600-Series), 256 MB, DirectX 9.0c

Önerilen Sistem Gereksinimleri :

İşletim Sistemi : Windows Vista / 7 (32 veya 64-bit)
İşlemci : 2 GHz Quad Core CPU
Hafıza : 2 GB RAM
HDD : 5 GB Boş Disk Alanı
Ekran Kartı : Shader Model 3.0 (Geforce 8800 veya daha iyisi, Radeon HD4000-Series veya  daha iyisi), 512 MB, DirectX 9.0c

Oyundan kareler :






NOT: Bu incelemenin kaynak belirtilmeden ve izinsiz kullanılması yasaktır. Aksi taktirde gerekli işlemler yapılacaktır.

0 Yorum:

Yorum Gönder